◎以下歌詞與翻譯均取自網路,若有錯誤請告知~

 

1. Jailhouse Rock [Elvis Presley]

 

 
2. Play that Funky Music [Wild Cherry]

 

 


3. 鼓聲若響  [陳昇]

 

4. One night in 北京 [信樂團]

 

5. 他的風箏 [蕭煌奇]

 

 6. I'm Yours [Jason Mraz] 

 

7. 夢一場 [那英]

 

8. 他來聽我的演唱會 [張學友]


9. Baby one more time [Britney Spears]

 

10. Love will keep us alive[Eagles]


11. If [Bread]

 

 

12. Johnny B. Goode[Chuck Berry]

 

Deep down in Louisiana close to New Orleans
深入靠近新奧爾良的路易士安那
Way back up in the woods among the evergreens
在這些常綠林間堵住了路
There stood an log cabin made of earth and wood
那裡矗立著一間由泥土和木頭組成的圓木小屋
Where lived a country boy named Johnny B. Goode -
在那裡居住一個鄉下男孩叫 Johnny B. Goode
Who never learned to read or write so well
從未看過有誰習讀或寫得如此好
But he could play a guitar just like ringing a bell
但是他能玩吉他就像搖鈴一樣簡單。
Go go
Go Johnny go go go
Go Johnny go go go
Go Johnny go go go
Go Johnny go go go
Go go Johnny B. Goode
加油! 加油!
加油! 強尼 加油! 加油! 加油!
加油! 強尼 加油! 加油! 加油!
加油! 強尼 加油! 加油! 加油!
加油! 加油! Johnny B. Goode
He used to carry his guitar in a gunny sack
他過去曾用吉他袋裝著他的吉他帶著
Sat beneath the tree by the railroad track
沿著鐵道旁的樹下坐下來
An engineer could see him sitting in the shade
工程師能看到他坐在蔭暗處
Strumming with the rhythm that the drivers made
與這些司機製造的節奏一起亂彈
The People passing by, they would stop and say
當人們經過時, 他們會停止並且說。
Oh my, how that little country boy could play
哦我的天啊, 那個鄉下小男孩怎麼那麼會彈呀
His mother told him, someday you will be a man
他的母親告訴他, 總有一天你將成為一個男人
You will be the leader of a big old band
你將是一個了不起的老樂團之領導者
Many people coming from miles around
來自周圍數英里的許多人
To hear you play your music when the sun goes down
當天色暗下來時, 仍聽著你演奏音樂
And maybe someday your name will be in lights
並且也許總有一天你的名字將會發光
Saying Johnny B. Goode tonight
說今晚是 Johnny B. Goode

13. 月亮代表我的心 [鄧麗君]

 

14. 追 [張國榮]

 

 

15. Heal the World [Michael Jackson]

 

16. 愛是懷疑 [陳奕迅]

 

17. Truly Madly and Deeply [Savage Gargen]

 

18. 從開始到現在 [張信哲]

如果這是最好的結局 為何我還忘不了你 時間改變了我們告別了單純
如果重逢也無法繼續 失去才算是永恆 懲罰我的認真是我太過天真

難道我就這樣過我的一生 我的吻註定吻不到最愛的人
為你等從一開始盼到現在 也同樣落的不可能

難道愛情可以轉交給別人 但命運註定留不住我愛的人
我不能我怎麼會願意承認 你是我不該愛的人

如果再見是為了再分 失去才算是永恆
已死心的記憶為何還要再生

難道我就這樣過我的一生 我的吻註定吻不到最愛的人
為你等從一開始盼到現在 也同樣落的不可能

難道愛情可以轉交給別人 但命運註定留不住我愛的人
我不能我怎麼會願意承認 你是我不該愛的人

拿什麼作證 從未想過愛一個人
需要那麼殘忍才證明愛的深

難道我就這樣過我的一生 我的吻註定吻不到最愛的人
為你等從一開始盼到現在 也同樣落的不可能

難道愛情可以轉交給別人 但命運註定留不住我愛的人
我不能我怎麼會願意承認 你是我愛錯了的人

  

19. 沒那麼簡單 [黃小琥]

 

20. 眼淚 [范曉瑄]

 
 
21. Every breath you take [Police]

 

 

 

 

22. 除此之外 [范逸臣]

 

Encore
23. Stand By Me [Ben E. King]


24. 真實 [張惠妹]

 

 


 

 

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    geo2010 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()