◎以下歌詞與翻譯均取自網路,若有錯誤請告知~  

1.Sweet child O'mine【Guns N’ Roses】

    

She's got a smile that it seems to me 他用微笑的眼神看著我
Reminds me of childhood memories 讓我想起童年的回憶
Where everything was as fresh as the bright blue sky 那每件事都像藍天一樣的鮮明
Now and then when I see her face 不經意我看著她的臉
She takes me away to that special place 它帶我回到那特別之地
And if I'd stare too long, I'd probably break down and cry
如果我凝視太久,我可能會崩潰而哭泣 

Sweet child o' mine 喔喔喔 (心中)的美麗孩子
woah oh oh oh Sweet love of mine (心中)甜美的愛 

She's got eyes of the bluest skies 它有著像最藍的天一樣的雙眼
As if they thought of rain 就像想到雨天
I hate to look into those eyes 我恨透了細看這雙眼
And see an ounce of pain 看一回便痛一回
Her hair reminds me of a warm safe place 她的秀髮讓我想到了那溫暖安全的地方
Where as a child I'd hide 我幼小時曾經藏匿的地方

And pray for the thunder And the rain 向閃電和雨禱告
To quietly pass me by 這樣靜靜的帶我度過
woah oh oh Sweet child o' mine woah oh oh oh Sweet love of mine 

2. Play that funky music[Wild Cherry]

 

Once I was a boogie singer
Playin\' in a rock and roll band 我曾經是個玩搖滾樂團的搖滾樂歌手
I never had no problems我是個問題人物
Burnin\' down the one night stands 縱情於一夜情
And everything around me
Got to start to feelin\' so low 
對於週邊的事情反應遲鈍
And I decided quickly
To disco down and check out the show 但是下海跳DISCO看表演的決定卻很快

Yeah, they were dancin\' and singin\' 耶..他們在跳著,唱著
And movin\' to the groovin\' 
移動身軀並盡情享受
And just when it hit me 只要我碰到這種情形
Somebody turned around and shouted有些人會扭動,喊叫
Play that funky music, white boy 放FUNK樂吧,白人男孩
Play that funky music right 此時適合放FUNK樂
Play that funky music, white boy 放FUNK樂吧,白人男孩
Lay down that boogie and play that funky music till you die 放下搖滾和放克樂直到你死
Till you die, oh till you die 直到你死,喔,直到你死
I tried to understand this 我嘗試了解這個情形
I thought they were out of their minds 我想他們一定是瘋了
How could I be so foolish 為何我這麼愚蠢
To not see I was the one behind 沒看清我只是個墊被
So still I kept on fighting 所以我持續的拼命
Losing every step of the way 失去了舞步應有的節奏
I said I must go back there 我說我必須回到那裡
And check to see if things still the same 看看事情發展是否如以前一樣

Now first it wasn\'t easy 首先,它現在並不容易
Changin\' rock-and-rollin\' minds 搖滾的意念被改變了
And things were getting shaky 事情出了點狀況
I thought I\'d have to leave it behind 我想我必須將它放下
But now it\'s so much better但是現在好多了
I\'m funking out in every way 我開始在各個管道鼓吹放克樂
But I\'ll never lose that feelin\' 卻不失當時如何學放克樂的感覺
Of how I learned my lesson that day

When...
They shouted play that funky music 當...他們喊著要放克樂
Play that funky music 就給他們放克樂
Play that funky music 放下放克樂吧
Gotta keep on playin\' funky music 持續放下放克樂吧
Play that funky music放下放克樂吧
 

3. 他的風箏 [蕭煌奇]

 

就到這裡分手 安慰的話別說
我會記得你給我的美好
從此不再尋找 不再輕易擁抱

別管我的感受 別怕傷害了我
飛翔如果是你要的自由
我怎能不放手 不願讓你牽掛我的寂寞

妳的掌心你的溫柔 點燃了我點燃了寂寞
別管我鬆開手心有多痛
只要你幸福迎風 我願意沈默
轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網

我願 放開雙手 給你自由 給你夢
給你 寬闊天空 飛翔放縱

你說 愛他靈魂 為他犧牲 是認真
你是他的風箏 該由他來心疼

別管 沈默的我 孤獨的我 怎麼過
你要 珍重自己 好好生活

我願 美麗風箏 快樂天真 去遨翔
就算 我一個人 孤獨荒涼

 4. I'm yours[Jason Mraz]

 

Im Yours  by Jason Mraz
我屬於你  傑森‧馬茲創作

Well youve dawned on me and you bet I felt it
我深深感受 你的出現帶給我的驚異 
I tried to be chill but youre so hot that I melted
我想抱著平常心 但你的如火熱情 令我溶化
I fell right through the cracks, and now Im trying to get back
穿過縫隙 我墜落 我嘗試回到原來的生活
Before the cool done run out I'll be giving it my bestest
但在我熱情冷卻耗盡之前 我要對這份熱情付出我的全力
And nothings gonna stop me so dont go with convention
沒有任何事情能阻止我 所以別嘗試用慣例說服我
I reckon its again my turn, to win some or learn some
我猜這次輪到我了 去贏得些什麼 或是學些什麼

But I wont hesitate no more, no more
但我將不再遲疑 不再遲疑
It cannot wait, Im yours
我不能再等待 我屬於你

Well open up your minds and see like me
所以 打開你的心 像我一樣期待這份愛情
Open up your plans and damn youre free
別固守著你原本的計畫 你將自由
Look into your heart and youll find love, love, love, love
看進你的心底 你將會找到愛情 愛情
Listen to the music of the moment people dance and sing
傾聽此刻的音樂 人們在歌舞
We're just one big family
我們其實很相近
And its everybodys right to be loved, love, love, love, loved
愛與被愛 是每個人的權利

 5. 夢一場 [那英]
 

作詞:袁維仁 作曲:袁維仁

我們都曾經寂寞而給對方承諾 我們都因為折磨而厭倦了生活
只是這樣的日子 同樣的方式 還要多久
我們改變了態度而接納了對方 我們委屈了自己成全誰的夢想
只是這樣的日子 還剩下多少 已不重要

時常想起過去的溫存 它讓我在夜裡不會冷
你說一個人的美麗是認真 兩個人能在一起是緣份

早知道是這樣 像夢一場 我才不會把愛都放在同一個地方
我能原諒 你的荒唐 荒唐的是我沒有辦法遺忘
早知道是這樣 如夢一場 我又何必把淚都鎖在自己的眼眶
讓你去瘋 讓你去狂 讓你在沒有我的地方堅強
讓我在沒有你的地方療傷 

 6. 她來聽我的演唱會 [張學友]

 

曲:黃明洲 詞:梁文福 編:黃中岳

在十七歲的初戀第一次約會
男孩為了她徹夜排隊
半年的積蓄買了門票一對

我唱得她心醉 我唱得她心碎
三年的感情一封信就要收回
她記得月台汽笛聲聲在催
播我的歌陪著人們流淚
嘿… 陪人們流淚

她來聽我的演唱會
在二十五歲戀愛是風光明媚
男朋友背著她送人玫瑰
她不聽電話 夜夜聽歌不睡

我唱得她心醉 我唱得她心碎
成年人分手後都像無所謂
和朋友一起買醉卡啦OK
唱我的歌陪著畫面流淚
嘿… 陪著流眼淚

我唱得她心醉 我唱得她心碎
在三十三歲真愛那麼珍貴
年輕的女孩求她讓一讓位
讓男人決定跟誰遠走高飛
嘿… 誰在遠走高飛

我唱得她心醉 我唱得她心碎
她努力不讓自己看來很累
歲月在聽我們唱無怨無悔
在掌聲裡唱到自己流淚
嘿… 唱到自己流淚

她來聽我的演唱會
在四十歲後聽歌的女人很美
小孩在問她為甚麼流淚
身邊的男人早已漸漸入睡
她靜靜聽著我們的演唱會 

 7. Sorry seems to be the hardest word【Elton John】

 

What have I got to do to make you love me 我該怎麼做,你才會愛我?
What have I got to do to make you care 我該怎麼做,你才會在乎?
What do I do when lightning strikes me 我該怎麼辦,當夜晚裡雷電大作?
And I wake to find that you're not there 我睜開眼,卻發現你不在身邊

What do I do to make you want me 我該怎麼做,你才會要我?
What have I got to do to be heard 我到底該怎麼做,你才願意傾聽?
What do I say when it's all over 我還能說什麼呢?當一切都完了
And sorry seems to be the hardest word 而抱歉,似乎成了最難啟口的話

It's sad, so sad 真是可悲啊!
It's a sad, sad situation 多麼可悲的情景
And it's getting more and more absurd 而且變得越來越荒謬可笑
It's sad, so sad 可悲啊!可悲
Why can't we talk it over 為何我倆不能好好的談談?
Oh it seems to me 噢,對我來說
That sorry seems to be the hardest word 抱歉,似乎成了最難啟口的話

What have I got to do to make you love me 我該怎麼做,你才會愛我?
What have I got to do to make you care 我該怎麼做,你才會在乎?
What do I do when lightning strikes me 我該怎麼辦,當夜晚裡雷電大作?
What have I got to do 我該怎麼辦?

What have I got to do 我該怎麼辦?

When sorry seems to be the hardest word 當抱歉成了難以啟口的話


8. Love will keep us alive[Eagles]

  

I was standing 我站在這
All alone against the world outside 獨自對抗著外面的世界
You were searching 你找尋著
For a place to hide一個可以躲避的避風港

Lost and lonely迷失 孤獨
Now you've given me the will to survive 現在 你給了我生存下來的希望
When we're hungry...love will keep us alive 當我們感到飢餓 愛 可以讓我們活下來

Don't you worry 不要擔心
Sometimes you've just gotta let it ride 有時候 你只要讓它自然的發生
The world is changing
Right before your eyes 你眼前的世界正在改變

Now I've found you 現在 我找到了你
There's no more emptiness inside 心裡不再感到空虛
When we're hungry...love will keep us alive 當我們飢餓的時候 愛 可以讓我們活下來

I would die for you
Climb the highest mountain 我願意 為你而逝 爬過最高的山峰
Baby, there's nothing I wouldn't do 為了你 沒有什麼我不能做的

Now I've found you 現在 我找到了你
There's no more emptiness inside 心裡不再感到空虛
When we're hungry...love will keep us alive當我們飢餓的時候 愛 可以讓我們活下來


9. 傘下【張宇】

作詞:十一郎 作曲:張宇


這場雨 會不會下不完
這一刻 最好能更緩慢
有些話就像 撐不開的傘
明明想靠近對方 卻出現一種阻擋
讓心慌張

你有我 沒有過的嚮往
我才會 一路苦苦追趕
我只有過往 卻沒有遠方
遲遲不放的癡狂 怎會在多年以後
變成這樣

我們在傘下如此執著凝望
愛與割捨來回碰撞
牽手走不同的方向 是綑綁
我們在傘下準備失去對方
帶著了解 微笑和淚光
我會祝福你 傘外的世界 有一片
蔚藍

你有我 沒有過的嚮往
我才會 一路苦苦追趕
我只有過往 卻沒有遠方
遲遲不放的癡狂 怎會在多年以後
變成這樣

我們在傘下如此執著凝望
愛與割捨來回碰撞
想牽手走不同的方向 是綑綁
我們在傘下準備失去對方
帶著了解 微笑和淚光
我會祝福你 傘外的世界 有一片蔚藍

我們在傘下如此執著凝望
愛與割捨來回碰撞
想牽手走不同的方向 是綑綁
我們在傘下準備失去對方
帶著了解 微笑和淚光
我會祝福你 傘外的世界 有一片蔚藍
我會祝福你 傘外的世界 有一片蔚藍


10. One night in 北京[信樂團]

 

作詞:陳昇/劉佳慧 作曲:陳昇

One Night In 北京 我留下許多情 不管你愛與不愛 都是歷史的塵埃
One Night In 北京 我留下許多情 不敢在午夜問路 怕走到了百花深處

人說百花地深處 住著老情人 縫著繡花鞋
面容安詳的老人 依舊等著那出征的歸人

One Night In 北京 你可別喝太多酒 走在地安門外 沒有人不動真情
One Night In 北京 我留下許多情 把酒高歌的男兒 是北方的狼族

人說北方的狼族 會在寒風起 站在城門外
穿著腐朽的鐵衣 呼喚城門開 眼中含著淚

嗚~ 我已等待了千年 為何城門還不開
我已等待了千年 為何良人不回來

One Night In 北京 我留下許多情 不敢在午夜問路 怕觸動了傷心的魂
One Night In 北京 我留下許多情 不敢在午夜問路 怕走到了地安門

不想再問你 你到底在何方
不想再思量 你能否歸來嘛
想著你的心 想著你的臉
想捧在胸口 能不放就不放

One Night In 北京 One Night In 北京
One Night In 北京 One Night In 北京
One Night In 北京 One Night In 北京

 

11. 鼓聲若響 [陳昇]

 

作詞:陳昇 作曲:陳昇 演唱:新寶島康樂隊 ~陳昇&黃連煜 

()
阿爸你甘也有在聽 聽到阮用心唱的歌聲
不管落雨天 或是風颱天 阮是跑江湖的藝人
 

()
阿娘你甘ㄟ有知影 阮在那外頭真正打拼
不敢來耽誤 當時的詛咒 抹讓你親戚頭前嚥氣
 

若聽到鼓聲 阮的心情較快活
攀過了一山又一嶺 演唱阮甜蜜的歌聲
 

()
若聽到鼓聲 阮的心情會快活
沒料到環境的拖磨 唱出阮悲情的歌聲
 

心愛的 你甘也會諒解 阮會來離開是不得已
三餐得要吃 不通來畏寒 想到你不敢來哭出聲
 

()
若聽到鼓聲 阮的心情會快活
攀過了一山又一嶺 演唱阮甜蜜的歌聲
 

()
若聽到鼓聲 阮的心情會沉重
跳到不情願的屁股花 全為你風流的人客兄

~<間奏>~
(後面都是陳昇唱了 黃再吹薩克斯風)

()
若聽到鼓聲 阮的心情就快活
拿出阮俐落的本領 演唱阮哀怨的歌聲

若有聽到鼓聲 阮的心情就快活
不要當做阮風度輕浮 全望你熱情的人客兄

歌聲真迷人 阮的心情是暗淡
日日夜夜在作夢 轉來去 我~~我溫暖的故鄉 

 
12. Casablanca【Bertie Higgin】

 

      I fell in love with you 我墜入了愛河
  Watching Casablanca 與你一起看《卡薩布蘭卡》時
  Back row at the drive-in show 在露天汽車劇院後排
  In the flickering light 搖曳的亮光中
  Pop-corn and cokes 可樂與玉米花
  Beneath the stars 在星空下
  Became champagne & caviar 仿佛香檳和魚子醬
  Making love 愛意情長
  On the long hot summer’s night 漫長炎熱的夏夜裏 

  I thought you fell in love with me 我以為你也愛上了我
  Watching Casablanca 與你一起看《卡薩布蘭卡》時
  Holding hands beneath the paddle fan 電扇下雙手相擁
  In Rick’s candle-lit cafe Rick咖啡店的燭光下
  Hiding in the shadows from the spots 在探照燈照不見的燭光下
  A rocky moonlight in your arms 灑在你臂彎中的月光
  Making magic in the movie 在銀幕上演繹著神奇
  In my old Chevrolet 躺在我舊雪弗萊車中  

  Oh a kiss is still a kiss 啊,《卡薩布蘭卡》中的親吻
  In Casablanca 纏綿依舊
  A kiss is not a kiss without your sign 失去你的歎息, 溫情不再有
  Please come back to me 回到我的身邊來
  In Casablanca 隨著《卡薩布蘭卡》
  I love you more and more each day 時光雖流逝
  As time goes by 對你的愛戀卻與日俱增
  I guess there are many broken hearts 我想,在卡薩布蘭卡
  In Casablanca 一定會有許多破碎的心
  You know I’ve never really been there 你知道我不曾到過那兒
  So I dont know 所以不得而知
  I guess our love story will never be seen 我想,我倆的愛情故事永遠不會出現
  On the big wide silver screen 在銀幕上
  But it hurt just as bad 但是,看著你離我而去
  When I had to watch you go 我的心一樣痛楚  

  Oh a kiss is still a kiss 啊,《卡薩布蘭卡》中的親吻
  In Casablanca 纏綿依舊
  A kiss is not a kiss without your sign 失去你的歎息, 溫情不再有
  Please come back to me 回到我的身邊來
  In Casablanca 隨著《卡薩布蘭卡》
  
       
I love you more & more each day 時光雖流逝
  As time gose by 對你的愛戀卻與日俱增

 


13. 流水年華【鳳飛飛】

 

*朦朧的街燈 靜靜躺在小雨中 往事又掠過我心頭
 猶記離別的時候 緊緊握住我的雙手
 輕輕一句多珍重 眼兒也朦朧

 #年華似水流 轉眼又是春風柔 層層的相思也悠悠
 他鄉風寒露更濃 勸君早晚要好保重
 期待他日再相逢 共度白首 

△今宵微寒 路上行人匆匆
 朦朧的街燈 孤立在小雨中
 

14. 魯冰花【曾淑勤】

 

我知道半夜的星星會唱歌  想家的夜晚   它就這樣和我一唱一和 
我知道午后的清風會唱歌  童年的蟬聲   它總是跟風一唱一和    

當手中握住繁華  心情卻變得荒蕪   才發現世上一切都會變卦 
當青春剩下日記  烏絲就要變成白髮   不變的只有那首歌  在心中來回的唱    

天上的星星不說話  地上的娃娃想媽媽   天上的眼睛眨呀 
媽媽的心啊 魯冰花  家鄉的茶園開滿花   媽媽的心肝在天涯 
夜夜想起媽媽的話  閃閃的淚光 魯冰花   閃閃的淚光 魯冰花
 

15. 永遠不回頭【王傑/張雨生/東方快車合唱團/邰正宵/星星月亮太陽】

 

在天色破曉之前 我想要爬上山顛
仰望星辰 向時間祈求永遠

當月光送走今夜 我想要躍入海面
找尋起點 看誓言可會改變

年輕的淚水不會白流
痛苦和驕傲這一生都要擁有
年輕的心靈還會顫抖
再大的風雨我和你也要向前衝

永遠不回頭 不管天有多高
憂傷和寂寞 感動和快樂
都在我心中

永遠不回頭 不管路有多長
黑暗試探我 烈火燃燒我
都要去接受 永遠不回頭
 

 
16. 我要你的愛【葛蘭】

 

作詞:姚敏 作曲:姚敏

# 我 我要 我要你 我要你的 我要你的愛 你為什麼不走過來
 我 我要 我要你 我要你的 我要你的愛 你為什麼不說出來

Listen to your mama and you never will regret it and if
anybody wonders you can tell them that I said it the
only thing I know is that I never can forget you I've
been longing for you baby ever since the day
I met you I got you where I want you and I'm never gonna let you
get away from me hear what I tell you

* I'm the man for you and so you better start to face it
If you ever loose my love you know you never can replace it
I think it's time for you to start to give me some loving carrying
a touch for you that's hotter than an oven It's time for you and me
to do a little tender loving baby hold me tight
and do what I tell you tight and do what I tell you

Repeat # *

我愛你我愛你
我 我要 我要你 我要你說 只要說聲愛 你為什麼不 為什麼不 為什麼不敢說愛

 

 


17. Truly madly deeply[Savage Gargen]

 

I'll be your dream, I'll be your wish 我會是你的夢想,我會是你的願望
I'll be your fantasy, I'll be your hope 我會是你的幻想,我會是你的希望
I'll be your love, be everything that you need我會是你的愛、你所需要的一切
I love you more with every breath 每一次呼吸之後,我就更愛你一點
Truly madly deeply do..真誠、瘋狂而深深的愛著你
I will be strong, I will be faithful 我會堅強,充滿信心
'Cos I'm counting on a new beginning因為我指望於一個新的開始
a reason for living, a deeper meaning一個生存的理由,一個更深的意義

*I want to stand with you on a mountain我要與你一同站立在高山上
I want to bathe with you in the sea我要與你一起沐浴在大海中
I want to lay like this forever我要像這樣永遠的躺著
Until the sky falls down on me直到天空崩落在我身上

And when the stars are shining brightly in the velvet sky當繁星在絲絨般的天空上閃閃發光
I'll make a wish send it to heaven我會許個願,將它送到天堂
Then make you want to cry the tears of joy 然後,讓你不由得流下喜悅的淚水
for all the pleasure and the certainty為那所有的歡愉與必然
That we're surrounded by the comfort我倆被幸福所圍繞
and protection of the highest power被最偉大的力量保護著
In lonely hours, the tears devour you( * )在寂寞的時刻裡,你心裡將盈溢著喜悅的淚

Oh can't you see it baby?你看不出來嗎?寶貝
You don't have to close your eyes你不需閉上眼睛
'Cos it's standing right before you因為這一切就在你面前
All that you need will surely come... 你所期望的終將實現



18. 沒那麼簡單 [黃小琥]

 

 作詞:姚若龍  / 作曲:蕭煌奇

沒那麼簡單 就能找到 聊得來的伴
尤其是在 看過了那麼多的背叛
總是不安 只好強悍
誰謀殺了我的浪漫

沒那麼簡單 就能去愛 別的全不看
變得實際 也許好也許壞各一半 
不愛孤單 一久也習慣
不用擔心誰 也不用被誰管

感覺快樂就忙東忙西
感覺累了就放空自己
別人說的話 隨便聽一聽 自己作決定 
不想擁有太多情緒
一杯紅酒配電影
在周末晚上 關上了手機 舒服窩在沙發裡

相愛沒有那麼容易 每個人有他的脾氣 
過了愛作夢的年紀 轟轟烈烈不如平靜
幸福沒有那麼容易 才會特別讓人著迷
什麼都不懂的年紀
曾經最掏心 所以最開心 曾經

 想念最傷心 但卻最動心 的記憶 


19. 魚 / THE EDGE【陳綺貞】

    

 作詞 / 作曲:陳綺貞

我坐在椅子上 看日出復活
我坐在夕陽裡 看城市的衰弱
我摘下一片葉子 讓它代替我
觀察離開後的變化 

曾經 狂奔 舞蹈 貪婪的說話
隨著冷的濕的心腐化 

帶不走的丟不掉的 讓大雨侵蝕吧
讓他推向我在邊界 奮不顧身掙扎
如果有一個懷抱勇敢不計代價
別讓我飛 將我溫柔還洋 

我坐在椅子上 看日出復活
我坐在夕陽裡 看城市的衰弱
我摘下一片葉子 讓它代替我
觀察離開後的變化 

曾經 狂奔 舞蹈 貪婪的說話
隨著冷的濕的心腐化

帶不走的留不下的 我全都交付他
讓他捧著我在手掌 自由自在揮灑
如果有一個世界渾濁的不像話
原諒我飛 曾經眷戀太陽

帶不走的丟不掉的 讓大雨侵蝕吧
讓它推向我在邊界 奮不顧身掙扎
如果有一個世界渾濁的不像話
我會瘋狂的愛上 

帶不走的留不下的 我全都交付他
讓他捧著我在手掌 自由自在揮灑
如果有一個懷抱勇敢不計代價
別讓我飛 將我溫柔還洋
原諒我飛 曾經眷戀太陽

 


20. 眼淚[范曉瑄]

 

作詞:黃國倫 作曲:黃國倫 編曲:洪敬堯

 

 

 

青春若有張不老的臉  但願它永遠不被改變 
許多夢想總編織太美  跟著迎接幻滅
愛上你是最快樂的事  卻也換來最痛苦的悲 
苦澀交錯愛的甜美  我怎樣都學不會  

哦 眼淚 眼淚都是我的體會 成長的滋味 
哦 眼淚 忍住眼淚不讓你看見 
哦 我在改變 孤單的感覺 你從不曾發現 我笑中還有淚 

哦 眼淚 眼淚流過無言的夜 心痛的滋味 
哦 眼淚 擦乾眼淚忘掉一切 曾有的眷戀
哦 眼淚是苦 眼淚是傷悲 哦 眼淚都是你
哦 眼淚是甜 眼淚是昨天 哦 眼淚不流淚 
哦 眼淚不流淚

 


21. Every breath you take [Police]

   

Every breath you take 妳的每一次呼吸
Every
move you make 妳的一舉一動
Every bond you
break 妳掙脫的每一個束縛
Every step you take 妳踏出的每一步
I'll be watching you. 我都在注視著妳

Every single day 每一天
Every word you say 妳說的每一句話
Every game you play 玩的每一個遊戲
Every night you stay 留下來的每一夜
I'll be watching you. 我都在注視著妳

Oh can't you see 難道妳還不明白
You belong to me? 妳就是屬於我
How my poor heart aches with every step you take. 我可憐的心在抽痛隨著妳離去的每一步

Every move you make 妳的一舉一動
Every vow you break妳違背的每個誓言
Every smile you fake 妳偽裝的每個笑容
Every claim you stake 妳的每一個聲明
I'll be watching you.我都在注視著妳 

Since you've gone I've been lost without a trace. 妳離去後,我茫然無依
I dream at night, I can only see your face. 夜裡入夢,只夢見妳的容顏
I look around but it's you I can't replace. 我環目四顧,全是揮不去的妳
I am so lonely, I long for your embrace. 我全身冰冷,渴望妳的擁抱
I keep crying baby, baby please.................. 我不停的哭泣,寶貝,求求妳........

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
I'll be watching you.
Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
I'll be watching you....... 


22. 除此之外 [范逸臣]

 

詞:阿怪 曲:陳達偉

Say goodnight晚安 謝謝妳陪我一整個夜晚
Close your eyes,be quiet 我明白妳有自己的不安 很多來不及我不曾看見
我只遇見妳的現在 不管妳接受或離開 I hope to stay for a while

除此之外 要妳明白 妳的笑我真是喜歡看 於是我一次又一次等待
其實都還算愉快 除此之外 非常遺憾 妳的心我還是打不開 And if you need somebody
我確定我會在 不會走開

So Goodbye晚安 捨不得看妳覺得不自在
It’s alright,I’m fine看起來 這故事會寫不完
很多差一點妳沒有發現 妳只認識我的現在 不管妳留下或走開
I’m gonna stay for a while

除此之外 我要妳明白 妳的笑我真是喜歡看
於是我一次又一次等待 其實都還算愉快
除此之外非常遺憾 妳的心我還是打不開
And if you need somebody 我確定我會在
除此之外 我還在等待 妳的心將為我敞開
But if you need somebody 你知道我會在不會走開
 

 

23. Hotel in California【The Eagles】

   

On a dark desert highway黑暗的沙漠高速公路上
cool wind in my hair冷風吹亂了我的髮
Warm smell of colitas
rising up through the air空氣中飄來科麗塔溫暖的氣味
Up ahead in the distance望向遠方
I saw a shimmering light我看到閃爍的燈光
My head grew heavy and my sight grew dim我的頭越來越昏沈,視線越來越模糊
I had to stop for the night我得停下來過夜

There she stood in the doorway她就站在門邊
I heard the mission bell我聽到了教堂的鐘聲傳來
And I was thinking to myself我心裡想
'This could be Heaven or this could be Hell'這兒可能是天堂也可能是地獄
Then she lit up a candle
and she showed me the way然後,她點燃蠟燭為我帶路
There were voices down the corridor,走廊傳來許多聲音
I thought I heard them say...我想它們是說--------

Welcome to the Hotel California歡迎蒞臨加州旅館
Such a lovely place多麼美麗的地方
Such a lovely face接待人員和藹親切
Plenty of room at the Hotel California旅館內有充足的房間
Any time of year, you can find it here無論哪一天,隨時恭迎大駕

Her mind is Tiffany-twisted她總是追求名牌時尚
she got the Mercedes Benz她擁有賓士轎車
She got a lot of pretty, pretty boys,
that she calls friends還有很多她稱之為朋友的俊美男孩
How they dance in the courtyard他們在庭院裡跳著舞
sweet summer sweat.汗水淋漓
Some dance to remember有人跳舞是為了回憶
some dance to forget有人是為了遺忘

So I called up the Captain於是我請領班過來
'Please bring me my wine'"幫我端杯酒來"
He said,'We haven't had that spirit here since nineteen sixty nine'但他說"我們這兒從1969年起就不再供應烈酒了"
And still those voices are calling from far away,那些聲音依然在遠方召喚
Wake you up in the middle of the night將你從午夜時分喚醒
Just to hear them say...只聽見它們說著--------

Welcome to the Hotel California歡迎蒞臨加州旅館
Such a lovely place多麼美麗的地方
Such a lovely face接待人員和藹親切
They livin' it up at the Hotel California人們都在加州旅館裡尋歡作樂
What a nice surprise, bring your alibis多麼美麗的驚喜,是你逃避的藉口

Mirrors on the ceiling,天花板上的鏡子
The pink champagne on ice冰鎮的粉紅色香檳
And she said 'We are all just prisoners here
of our own device'她說"我們都是自投羅網的囚犯"

And in the master's chambers在主人的房裡
They gathered for the feast所有客人齊赴盛宴
They stab it with their steely knives他們用小鋼刀戳刺獵物
But they just can't kill the beast卻無法宰殺那隻野獸

Last thing I remember, I was
Running for the door我最後記得的是:我奪門而出
I had to find the passage back我得回到未完的旅程
To the place I was before回到從前的地方
'Relax,'said the night man," 別緊張",值夜者說
We are programmed to receive." 我們已接獲指示
You can checkout any time you like您隨時都可以買單
but you can never leave!但您休想離開!"


 

24. 當我想起你【張學友 

  

作詞:張學友 作曲:Ron Irving 編曲:Iskandar Ismail

每一年 每一月 每一夜
沒有你 總是缺少了一些
面對著眼前的挑戰 我像是斷的箭
無力衝向前 沒有明天

但當我想起你 就有無窮的勇氣
閉上眼睛 吸一口氣 再走出新意義
哪怕地動山移 祇要有你在心裡
這生命充滿了奇蹟 愛就是一切的動力

多少風 多少雲 多少雨
躲過去 總又必須再相遇
挖空了心耗盡了力 卻輸給了天意

陷入黑暗中 在孤獨裡

不管努力上千萬次 夢想它在哪裡
挖空了心 耗盡了力 最後遺失了我自己

只要想起你 就有無窮的勇氣
閉上眼睛 吸一口氣 再走出新意義
哪怕地動山移 祇要有你在心裡
這生命充滿了奇蹟 愛就是一切的動力
有了愛一切 都可以

arrow
arrow
    全站熱搜

    geo2010 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()