◎以下歌詞與翻譯均取自網路,若有錯誤請告知~ 

1. 【Johnny Be Good】-----回到未來

Deep down in Louisiana close to New Orleans
深入靠近新奧爾良的路易士安那
Way back up in the woods among the evergreens
在這些常綠林間堵住了路
There stood an log cabin made of earth and wood
那裡矗立著一間由泥土和木頭組成的圓木小屋
Where lived a country boy named Johnny B. Goode -
在那裡居住一個鄉下男孩叫 Johnny B. Goode
Who never learned to read or write so well
從未看過有誰習讀或寫得如此好
But he could play a guitar just like ringing a bell
但是他能玩吉他就像搖鈴一樣簡單。
Go go
Go Johnny go go go
Go Johnny go go go
Go Johnny go go go
Go Johnny go go go
Go go Johnny B. Goode
加油! 加油!
加油! 強尼 加油! 加油! 加油!
加油! 強尼 加油! 加油! 加油!
加油! 強尼 加油! 加油! 加油!
加油! 加油! Johnny B. Goode
He used to carry his guitar in a gunny sack
他過去曾用吉他袋裝著他的吉他帶著
Sat beneath the tree by the railroad track
沿著鐵道旁的樹下坐下來
An engineer could see him sitting in the shade
工程師能看到他坐在蔭暗處
Strumming with the rhythm that the drivers made
與這些司機製造的節奏一起亂彈
The People passing by, they would stop and say
當人們經過時, 他們會停止並且說。
Oh my, how that little country boy could play
哦我的天啊, 那個鄉下小男孩怎麼那麼會彈呀
His mother told him, someday you will be a man
他的母親告訴他, 總有一天你將成為一個男人
You will be the leader of a big old band
你將是一個了不起的老樂團之領導者
Many people coming from miles around
來自周圍數英里的許多人
To hear you play your music when the sun goes down
當天色暗下來時, 仍聽著你演奏音樂
And maybe someday your name will be in lights
並且也許總有一天你的名字將會發光
Saying Johnny B. Goode tonight
說今晚是 Johnny B. Goode

 

2. 【從開始到現在】-----冬季戀歌     

如果這是最好的結局 為何我還忘不了你 時間改變了我們告別了單純
如果重逢也無法繼續 失去才算是永恆 懲罰我的認真是我太過天真

難道我就這樣過我的一生 我的吻註定吻不到最愛的人
為你等從一開始盼到現在 也同樣落的不可能

難道愛情可以轉交給別人 但命運註定留不住我愛的人
我不能我怎麼會願意承認 你是我不該愛的人

如果再見是為了再分 失去才算是永恆
已死心的記憶為何還要再生

難道我就這樣過我的一生 我的吻註定吻不到最愛的人
為你等從一開始盼到現在 也同樣落的不可能

難道愛情可以轉交給別人 但命運註定留不住我愛的人
我不能我怎麼會願意承認 你是我不該愛的人

拿什麼作證 從未想過愛一個人
需要那麼殘忍才證明愛的深

難道我就這樣過我的一生 我的吻註定吻不到最愛的人
為你等從一開始盼到現在 也同樣落的不可能

難道愛情可以轉交給別人 但命運註定留不住我愛的人
我不能我怎麼會願意承認 你是我愛錯了的人

 

3.【Casablanca】-----北非諜影

      I fell in love with you 我墜入了愛河
  Watching Casablanca 與你一起看《卡薩布蘭卡》時
  Back row at the drive-in show 在露天汽車劇院後排
  In the flickering light 搖曳的亮光中
  Pop-corn and cokes 可樂與玉米花
  Beneath the stars 在星空下
  Became champagne & caviar 仿佛香檳和魚子醬
  Making love 愛意情長
  On the long hot summer’s night 漫長炎熱的夏夜裏 

  I thought you fell in love with me 我以為你也愛上了我
  Watching Casablanca 與你一起看《卡薩布蘭卡》時
  Holding hands beneath the paddle fan 電扇下雙手相擁
  In Rick’s candle-lit cafe Rick咖啡店的燭光下
  Hiding in the shadows from the spots 在探照燈照不見的燭光下
  A rocky moonlight in your arms 灑在你臂彎中的月光
  Making magic in the movie 在銀幕上演繹著神奇
  In my old Chevrolet 躺在我舊雪弗萊車中  

  Oh a kiss is still a kiss 啊,《卡薩布蘭卡》中的親吻
  In Casablanca 纏綿依舊
  A kiss is not a kiss without your sign 失去你的歎息, 溫情不再有
  Please come back to me 回到我的身邊來
  In Casablanca 隨著《卡薩布蘭卡》
  I love you more and more each day 時光雖流逝
  As time goes by 對你的愛戀卻與日俱增
  I guess there are many broken hearts 我想,在卡薩布蘭卡
  In Casablanca 一定會有許多破碎的心
  You know I’ve never really been there 你知道我不曾到過那兒
  So I dont know 所以不得而知
  I guess our love story will never be seen 我想,我倆的愛情故事永遠不會出現
  On the big wide silver screen 在銀幕上
  But it hurt just as bad 但是,看著你離我而去
  When I had to watch you go 我的心一樣痛楚  

  Oh a kiss is still a kiss 啊,《卡薩布蘭卡》中的親吻
  In Casablanca 纏綿依舊
  A kiss is not a kiss without your sign 失去你的歎息, 溫情不再有
  Please come back to me 回到我的身邊來
  In Casablanca 隨著《卡薩布蘭卡》   
       
I love you more & more each day 時光雖流逝
  As time gose by 對你的愛戀卻與日俱增

 

4.【你的樣子】-----再見阿郎

*我聽到傳來的誰的聲音 像那夢裡嗚咽中的小河
 我看到遠去的誰的步伐 遮住告別時哀傷的眼神
 不明白的是為何你情願 讓風塵刻劃你的樣子
 就像早已忘情的世界曾經擁有 你的名字我的聲音

#那悲歌總會在夢中清醒 訴說一點哀傷過的往事
 那看似漫不在乎轉過身的 是風乾淚眼後蕭瑟的影子
 不明白的是為何人世間 總不能溶解你的樣子
 是否來遲了明日的淵源早謝了 你的笑容我的心情

不變的你 佇立在茫茫的塵世中
聰明的孩子 提著易碎(心愛)的燈籠
瀟灑的你 將心事化盡塵緣中
孤獨的孩子 你是造物的恩寵

Repeat *#

不變的你 佇立在茫茫的塵世中
聰明的孩子 提著心愛的燈籠
瀟灑的你 將心事化盡塵緣中
孤獨的孩子 你是造物的恩寵

  

5.【You’ll be in my heart】---泰山

Come, stop your crying  ! 別哭了!
It will be all right  沒!
Just take my hand,  儘管牽著我的手,
hold it tight 握緊它!
I will protect you 我會守護著你
from all around you 就在你的周圍
I will be here,  我在這兒呢!
don't you cry 別哭了!

For one so small 對一個小東西來說
You seem so strong 你看上去挺壯的
My arms will hold you 我會將你緊擁在懷裡
Keep you safe and warm 使你安全又溫暖
This bond between us 你我之間的牽絆
can't be broken 是無法被打斷的
I will be here, 我在這兒呢!
don't you cry 別哭了
!

'Cause you'll be in my heart 因為你永遠在我的心中
Yes, you'll be in my heart 是的, 你永遠在我的心中
From this day on 從這一天開始
Now and forever more 直到永遠, 永遠

You'll be in my heart 你永遠在我的心中
No matter what they say 不管他們怎麼說
You'll be here in my heart,你永遠在我的心中,
always 永遠

Why can't they understand 為什麼他們無法理解
the way we feel 我們的感受?
They just don't trust 他們就是無法信任
What they can't explain 他們所無法解釋的事情
I know we're different 我知道我們是不太一樣
But deep inside us 但是內心深處

We're not that different at all 我們並非那麼地不相同

And you'll be in my heart 而你永遠在我的心中
Yes, you'll be in my heart 是的, 你永遠在我的心中
From this day on 從這一天開始
Now and forever more 直到永遠, 永遠

Don't listen to them 別聽他們的!
'Cause what do they know? 他們懂什麼?
We need each other 我們彼此需要
to have, to hold 擁有與支持
They'll see in time, 總有一天他們會懂,
I know  我知道!

When destiny calls you當命運之神召喚你時
You must be strong 你一定要堅強
I may not be with you 我或許無法陪在你身旁
But you've got to hold on 但是你務必要堅持下去
They'll see in time, 總有一天他們會懂,
I know 我知道
!
We'll show them together 我倆一起向他們証明!

'Cause you'll be in my heart 因為, 你永遠在我的心中
Believe me, you'll be in my heart 相信我, 你永遠在我的心中
I’ll be there from this day on 我會在那兒, 從這一天開始
Now and forever more 直到永遠, 永遠

You'll be in my heart 你永遠在我的心中
You'll be here in my heart 你永遠在我的心中
No matter what they say 不管他們怎麼說

I’ll be with you 我會陪在你身旁


You'll be here in my heart, 你永遠在我的心中
I’ll be there always
我會一直在那兒
always… 永遠
I’ll be with you 我會陪在你身旁
I’ll be there for you always 我會一直在那兒陪著你
always and always 永遠, 永遠!

Just look over your shoulder 只要你抬頭往天上看
Just look over your shoulder 只要你抬頭往天上看
Just look over your shoulder 只要你抬頭往天上看
I’ll be there always 我一直都在那兒

6.【When you say nothing at all】---新娘百分百

It's amazing 真是神奇
How you can speak right to my heart 你竟能說中我的心意
without saying a word 儘管你不發一語
you can light up the dark你可以照亮黑暗
Try as I may 我已竭盡所能
I can never explain what I hear但我永遠無法解釋我所聽到的
When you don't say a thing當你什麼都沒說


*The smile on your face 你臉上的笑容
   lets me know that you need me使我明白你需要我
There's a truth in your eyes 你眼裡的真相
  saying you'll never leave me告訴我你絕不會離我而去
The touch of your hand 雙手的觸摸
  says you'll catch me wherever I fall告訴我無論我在何處跌倒,你都將扶持我
You say it best你說的真好
When you say nothing at all當你什麼都沒說


All day long 一整天
I can hear people talking out loud我聽到人們高談闊論
But when you hold me near you drown out the crowd但當你抱著我離開人群
Try as they may, they can never define人們努力想要知道,但他們永遠不會明瞭
What's been said between your heart and mine( * )你我倆心之承諾了些什麼

 

7.【永遠不回頭】----七匹狼

在天色破曉之前 我想要爬上山顛
仰望星辰 向時間祈求永遠

當月光送走今夜 我想要躍入海面
找尋起點 看誓言可會改變

年輕的淚水不會白流
痛苦和驕傲這一生都要擁有
年輕的心靈還會顫抖
再大的風雨我和你也要向前衝

永遠不回頭 不管天有多高
憂傷和寂寞 感動和快樂
都在我心中

永遠不回頭 不管路有多長
黑暗試探我 烈火燃燒我
都要去接受 永遠不回頭

8.【不能說的秘密】---  不能說的秘密

冷咖啡離開了杯墊 我忍住的情緒在很後面
拼命想挽回的從前 在我臉上依舊清晰可見

最美的不是下雨天 是曾與你躲過雨的屋簷
回憶的畫面 在盪著鞦韆 夢開始不甜

你說把愛漸漸放下會走更遠 又何必去改變 已錯過的時間
你用你的指尖阻止我說再見 想像你在身邊 在完全失去之前

你說把愛漸漸放下會走更遠 或許命運的籤 只讓我們遇見
只讓我們相戀這一季的秋天 飄落後才發現 這幸福的碎片

要我怎麼撿

  

9.【You’ve got a friend in me】---Toy Story

You've got a friend in me   You've got a friend in me
When the road looks rough ahead,  And you're miles and miles from your nice warm bed
You just remember what your old pal said,  Boy, you've got a friend in me
Yeah, you've got a friend in me

You've got a friend in me  You've got a friend in me
You got troubles,  and I got them too  There isn't anything  I wouldn't do for you
We stick together, we can see it through  Cause you've got a friend in me
You've got a friend in me

Some other folks might be a little bit smarter than I am  Bigger and stronger too
Maybe    but none of them  will ever love you  the way I do    it's me and you, boy

And as the years go by,  Our friendship will never die    You're gonna see it's our destiny
You've got a friend in me  You've got a friend in me  You've got a friend in me 

 

10.【小情歌】….六號出口

這是一首簡單的小情歌 唱著人們心腸的曲折
我想我很快樂 當有你的溫熱 腳邊的空氣轉了 

*這是一首簡單的小情歌 唱著我們心頭的白鴿
 我想我很適合 當一個歌頌者 青春在風中飄著
 你知道 就算大雨讓整座城市顛倒 我會給你懷抱
 受不了 看見你背影來到 寫下我 度秒如年難捱的離騷
 就算整個世界被寂寞綁票 我也不會奔跑
 逃不了 最後誰也都蒼老 寫下我 時間和琴聲交錯的城堡 

Repeat  

你知道 就算大雨讓整座城市顛倒 我會給你懷抱
受不了 看見你背影來到 寫下我 度秒如年難捱的離騷
就算整個世界被寂寞綁票 我也不會奔跑
最後誰也都蒼老 寫下我 時間和琴聲交錯 的城堡

 

11.【魯冰花】….魯冰花

我知道半夜的星星會唱歌  想家的夜晚   它就這樣和我一唱一和 
我知道午后的清風會唱歌  童年的蟬聲   它總是跟風一唱一和    

當手中握住繁華  心情卻變得荒蕪   才發現世上一切都會變卦 
當青春剩下日記  烏絲就要變成白髮   不變的只有那首歌  在心中來回的唱    

天上的星星不說話  地上的娃娃想媽媽   天上的眼睛眨呀 
媽媽的心啊 魯冰花  家鄉的茶園開滿花   媽媽的心肝在天涯 
夜夜想起媽媽的話  閃閃的淚光 魯冰花   閃閃的淚光 魯冰花

 

12.【A whole new world】….阿拉丁

I can show you the world
我可以帶你看這個世界

Shining, shimmering, splendid
和煦日照,閃閃月光,繽紛燦爛

Tell me, princess now
告訴我,公主

When did you last let your heart decide?
妳上次跟隨自己心意做決定是什麼時候?

I can open your eyes
我可以開展妳的視野

Take you wonder by wonder over sideways and under
帶妳走向步道去體會

On a magic carpet ride
走上魔法地毯

A whole new world
一個全新世界

A new fantastic point of view
一個新的奇幻心路

No one to tell us no, or where to go
沒有人教我們去哪

Or say we're only dreaming
沒人會說我們只是在做夢

A whole new world
一個全新世界

A Dazzling place I never knew
一個未知的驚奇境界

But when I'm way up here
當我到達

It's crystal clear
那像水晶般清澈

That now I'm in a whole new world with you
現在我和妳在一個全新的世界

Unbelievable sights
不敢相信我所見

Indescribable feeling
無法形容的感覺

Soaring, fumbling, freewheeling
翱翔,姿意摸索,不受拘束

Through an endless diamond sky
穿梭無盡鑽石般天空

A whole new world
一個全新世界

Don't you dare close your eyes
妳不會闔上眼

A hundred thousand things to see
很多事物要看

Hold your breath - it gets better
摒住呼吸 - 感覺愈來愈好

I'm like a shooting star, I've come so far
我就像遠來的流星

I can't go back to where I used to be
無法回到從前的我

A whole new world
一個全新世界

With new horizons to pursue
追求新視野

I'll chase them anywhere
我將追逐

There's time to spare
分離終將來臨

Let me share this whole new world with you
讓我與妳分享這全新世界

A whole new world
一個全新世界

A new fantastic point of view
一個新的奇幻心境

No one to tell us no, or where to go
沒人說不,沒人教我們去哪

Or say we're only dreaming
或說我們只是在做夢

A whole new world
一個全新世界

Every turn a surprise
每個轉身都是驚奇

With new horizons to pursue
追求新的視野

Every moment red letter
歡樂的每一刻

I'll chase them anywhere
我將追尋

There's time to spare
人終將面臨分離

Anywhere
無論在哪

There's time to spare
人們終將分離

Let me share this whole new world with you
讓我與妳分享這全新世界

A whole new world
一個全新世界

That's where we'll be
那是我們去的地方

A thrilling chase
一個令人興奮的追求

A wondrous place
一個不可思議的地方

For you and me
給妳和我

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    geo2010 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()